Krachttraining voor vrouwen

Zwoeg jij ook wat af in de Fitness? Vaak vooral op de loopband, fiets of crosstrainer of volg je zumba lessen met als doel fit worden, afvallen of meer spierdefinitie  krijgen? Cardio is goed voor je conditie,  maar als je wilt afvallen is het minder effectief als je misschien denkt. Wil je echt een slanke en zichtbare lijn, dan zal je als vrouw ook aan krachttraining moeten doen.

De twee grootste misvattingen over krachttraining voor vrouwen:

- Als vrouwen aan krachttraining doen worden ze alleen maar zwaarder en te gespierd. Het is alleen maar voor mannen die aan bodybuilding doen.

 

FOUT: Vrouwen moeten al meerdere uren per dag trainen om er als een bodybuilder uit te zien. Vrouwen hebben immers een lager testosterongehalte. 

Je moet ook aanleg hebben om als vrouw veel spiermassa te bouwen. Ook met de juiste aanleg blijft het voor mannen (en vrouwen) een kwestie van enorme discipline én toewijding om een dergelijk grote massa aan spieren te behalen. In praktijk blijkt dit voor het overgrote deel niet haalbaar.

- Cardio training werkt beter om gewicht te verliezen.

FOUT: Tijdens cardiotraining bouw je weinig tot geen spiermassa op. Je werkt aan je uithoudingsvermogen en je verbrandt wel wat vet, maar je mist spiermassa wat belangrijk is voor het verhogen van je stofwisseling.

Na een intensieve krachttraining zal je lichaam nog 48uur doorgaan met extra vet verbranden. Redenen genoeg dus om aan krachttraining te gaan doen.

Wij zijn gespecialiseerd in het geven van krachttraining aan vrouwen. Veel vrouwelijke kwesties zijn vaak onbesproken in de fitness industrie. Fysiologische veranderingen zoals zwangerschap, menopauze en hormonale balans, het effect van de menstruele cyclus op prestatie, sport gerelateerde incontinentie door problemen met de bekkenbodem komen zelden aan bod.