Zoeken
  • HIlde

6 gewoonten die je kunnen verhinderen om je gewenste resultaten te behalen:

Bijgewerkt: 4 feb 2020



Als je zoals ons bent 😊 kan je gemakkelijker slechte gewoonten aannemen als het leven druk wordt.


Laten we eens kijken naar de meest voorkomende valkuilen van actieve vrouwen die het druk hebben.


Deze valkuilen verhinderen je jouw resultaten te bereiken:


1) Te weinig eten

Veel vrouwen krijgen niet genoeg calorieën binnen om aan hun basis energie behoeften te voldoen. Als dit een gewoonte wordt zal het lichaam zijn basaal metabolisme verlagen (je gaat dus minder calorieën verbranden bij alles wat je doet). Als gewichtsverlies de doelstelling is, geeft te weinig eten vaak het tegenovergestelde effect van wat je verwacht.


2) Niet genoeg proteïne eten

Als je een vrouw bent die sport, heb je proteïne nodig om de aminozuren te vervangen die je verbruikt tijdens een lange looptraining en om spiergroei of herstel te ondersteunen na krachttraining. Algemeen hebben actieve vrouwen 1.6 tot 2 gram proteïne nodig per kilogram lichaamsgewicht. Om een je een idee te geven: een portie kip van 125g bevat 28 g proteïne, een eitje 13g. Als je benieuwd bent naar je proteïne inname kan je dit zelf eens berekenen: www.voedingswaardetabel.nl


3) Te veel cardio doen

Een paar intervaltrainingen afwerken, zelfs maar 1 keer per week, is beter voor je algemene fitheid en lichaamssamenstellingsdoelstellingen dan uren cardio te volbrengen.


4) Vasten voor of na een training

Vooral tijdens krachttraining heb je brandstof (koolhydraten) nodig om je oefeningen tot een goed einde te brengen (anders kan je niet het maximum uit je training halen). Daarna heb je bouwstenen (eiwitten) nodig om je spieren te herstellen of sterker te maken. Na de training is er een verhoogde bloedtoevoer naar je spieren. En laat dit nu juist de plaats zijn waar de bouwstenen naar toe moeten!

Sommige vrouwen eten niet rond een training voor de volgende redenen: als ‘straf’ om te compenseren voor eerder fout gelopen eetgedrag of omdat ze denken dat hun training anders geen zin heeft (verbrande calorieën terug aanvullen).


5) Bezwijken voor het nummer op de weegschaal

Hoeveel we er ons ook aan herinneren dat de weegschaal niet het hele verhaal verteld, is het toch moeilijk te weerstaan. Als je een vrouw bent die sport moet je onthouden dat spiermassa meer weegt dan vetmassa en dat dat het meer water ophoud dan vet. Dat betekend dat 1kg vet minder ruimte inneemt dan 1kg spieren. En als je spiermassa bij krijgt kan het leiden tot nog grotere fluctuaties op de weegschaal.


6) Ons lichaam als vanzelfsprekend beschouwen.

En dit geldt voor alle vrouwen! We hebben vaak hoge verwachtingen van onszelf en streven ernaar om steeds beter te zijn. Het is belangrijk om eens stil te staan en te erkennen hoe geweldig je bent!






Over Muscula:


• Gespecialiseerd in fitness voor vrouwen (krachttraining en uithoudingstraining).

• Pre- en postnatale fitness: fit voor, tijdens en na de zwangerschap. Extra aandacht voor het trainen van bekkenbodemspieren en buikspieroefeningen na de bevalling.

• Universitair geschoolde trainsters.

• Personal training, small group personal training en voedingsadvies.

• Fitness in Limburg: Diepenbeek dicht bij Hasselt, Bilzen en Genk.


Meer info:

Bij muscula vind je de geschikte fitness coach/personal coach (krachttraining en conditietraining) voor vrouwen in Limburg.

Onze praktijkruimte ligt in Limburg: Diepenbeek, vlak bij Hasselt, Genk, zonhoven en Bilzen.


Wij zijn gespecialiseerd in:

- Pre- en postnatale fitness. Wil je terug sporten na de zwangerschap? Dan moet je eerst zorgen dat je bekkenbodemspieren terug sterk worden. Je bekkenbodemspieren trainen zal sporten na de bevalling veilig maken.

Dus ben je van plan om zwanger te worden en wil je fit zijn tijdens de zwangerschap. Of ben je juist bevallen en wil je je buikspieren na de zwangerschap terug trainen?

Heb je vragen over welke fitness-, krachtoefeningen of conditieoefeningen je wel of niet mag doen? Wil je exact weten hoe je voor de zwangerschap, tijdens de zwangerschap en na de zwangerschap fit en sterk wil zijn? Kom dan zeker eens langs bij Muscula!

- Wij geven ook fitness aan vrouwen die last hebben van rugpijn, kniepijn, pijn aan de nek of last hebben van een hernia.

Heb je last van lage rugpijn, kniepijn of pijn aan de nek?

Dan is het zeer belangrijk dat je krachttraining doet vanuit een correcte basispositie. Als je de krachtoefeningen niet correct uitvoert kan je nog meer last krijgen van blessures. Als de krachttraining correct wordt uitgevoerd, ga je die klachten juist verminderen of zelfs helemaal uitschakelen! Wij geven aangepaste en verantwoorde oefeningen om rugklachten of andere klachten te verminderen.

- Je wordt begeleid door universitair geschoolde en ervaren personal coaches die zich bovendien constant bijscholen. De juiste begeleiding is zeer belangrijk om op een veilige en verantwoorde manier terug te sporten na de bevalling of om te sporten na een blessure.

- Veel vrouwen fitnessen nog op de foute manier om hun specifiek doel te bereiken.

Wat is jouw fitness doel?

Toename in kracht, conditie verbeteren, terug fit na de zwangerschap, fit tijdens de zwangerschap of spieropbouw na de zwangerschap, bekkenbodemspieren trainen na de bevalling, verminderen van rugpijn, kniepijn of nekpijn, terug sporten na een hernia, wil je meer spieren, vetpercentage naar beneden, afvallen zonder dieet of een beter zelfbeeld?

Zoek je professionele fitnessbegeleiding in Limburg en meer bepaald de regio Hasselt-Bilzen-Genk-Diepenbeek-Zonhoven? Twijfel niet langer en neem contact met ons op!

87 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven