Zoeken
  • HIlde

Wie moet een proefles boeken bij Muscula en vooral: waarom?

Bijgewerkt: 11 jun 2020

Voor Wie?


Wij willen een toffe en veilige omgeving creëren voor alle vrouwen.


Fit, minder fit, jong, ouder, bekend met fitness, nog nooit gesport, kinderen, geen kinderen.

.

Differentiëren in oefeningen kan gemakkelijk, aangezien de groepjes niet groter zijn dan 8 personen. Iedereen traint op haar eigen niveau!


Wat?


Wij geven kracht en conditietraining met bijzondere aandacht voor een correcte basishouding. Het klinkt misschien gek maar je kan de verkeerde spieren gebruiken tijdens het uitvoeren van een oefening (zelfs tijdens het lopen!!). Zo krijg je een overbelasting...

Of je kan je spieren fout gebruiken: denk aan druk zetten op bekkenbodemspieren.


Wat is een correcte ademhaling en waarom is dat belangrijk tijdens de oefeningen?


Welke buikspieroefeningen zijn goed om je rug te beschermen, van welke buikspieroefeningen krijg je geen pijn aan je nek?


We leggen uit waarom onze bilspieren extra aandacht verdienen. Bilspieren zijn super belangrijke spieren omdat deze samen met de buikspieren onze onderrug beschermen.


Wat is de juiste techniek voor squat, pompen, deadlift en optrekken? En ben je al klaar om deze bewegingen te doen?


- Welke opbouw van squat past best bij jouw lichaam en niveau? Hoe zet je ook je bilspieren aan het werk bij squat?


- De deadlift klinkt wat akelig maar is eigenlijk de juiste tiltechniek (andere benaming: hip hinge beweging)


- Pompen lijkt voor veel vrouwen onmogelijk. Door een slechte techniek ontstaan vaak nekklachten. Mits een juiste opbouw behaal je resultaten die je nooit verwacht had!


- Optrekken is een echte bad-ass beweging, dit vraagt veel oefening. Het is ook niet iedereen zijn doel om zich te kunnen optrekken. Gelukkig bestaan er veel mildere varianten!


Wanneer?


Woensdag om 17/6 om 20u30



Kan je niet op deze data? Of wil je liever opstarten met personal training? Neem contact met ons op!


Hoe inschrijven?

Via deze website (uurrooster), telefonisch (0486058170) of via mail (info@muscula.be)






Over Muscula:


• Gespecialiseerd in fitness voor vrouwen (krachttraining en uithoudingstraining).

• Pre- en postnatale fitness: fit voor, tijdens en na de zwangerschap. Extra aandacht voor het trainen van bekkenbodemspieren en buikspieroefeningen na de bevalling.

• Universitair geschoolde trainsters.

• Personal training, small group personal training en voedingsadvies.

• Fitness in Limburg: Diepenbeek dicht bij Hasselt, Bilzen en Genk.


Meer info:


Bij muscula vind je de geschikte fitness coach/personal coach (krachttraining en conditietraining) voor vrouwen in Limburg.

Onze praktijkruimte ligt in Limburg: Diepenbeek, vlak bij Hasselt, Genk, zonhoven en Bilzen.


Wij zijn gespecialiseerd in:

- Pre- en postnatale fitness. Wil je terug sporten na de zwangerschap? Dan moet je eerst zorgen dat je bekkenbodemspieren terug sterk worden. Je bekkenbodemspieren trainen zal sporten na de bevalling veilig maken.

Dus ben je van plan om zwanger te worden en wil je fit zijn tijdens de zwangerschap. Of ben je juist bevallen en wil je je buikspieren na de zwangerschap terug trainen?

Heb je vragen over welke fitness-, krachtoefeningen of conditieoefeningen je wel of niet mag doen? Wil je exact weten hoe je voor de zwangerschap, tijdens de zwangerschap en na de zwangerschap fit en sterk wil zijn? Kom dan zeker eens langs bij Muscula!

- Wij geven ook fitness aan vrouwen die last hebben van rugpijn, kniepijn, pijn aan de nek of last hebben van een hernia.

Heb je last van lage rugpijn, kniepijn of pijn aan de nek?

Dan is het zeer belangrijk dat je krachttraining doet vanuit een correcte basispositie. Als je de krachtoefeningen niet correct uitvoert kan je nog meer last krijgen van blessures. Als de krachttraining correct wordt uitgevoerd, ga je die klachten juist verminderen of zelfs helemaal uitschakelen! Wij geven aangepaste en verantwoorde oefeningen om rugklachten of andere klachten te verminderen.

- Je wordt begeleid door universitair geschoolde en ervaren personal coaches die zich bovendien constant bijscholen. De juiste begeleiding is zeer belangrijk om op een veilige en verantwoorde manier terug te sporten na de bevalling of om te sporten na een blessure.

- Veel vrouwen fitnessen nog op de foute manier om hun specifiek doel te bereiken.

Wat is jouw fitness doel?

Toename in kracht, conditie verbeteren, terug fit na de zwangerschap, fit tijdens de zwangerschap of spieropbouw na de zwangerschap, bekkenbodemspieren trainen na de bevalling, verminderen van rugpijn, kniepijn of nekpijn, terug sporten na een hernia, wil je meer spieren, vetpercentage naar beneden, afvallen zonder dieet of een beter zelfbeeld?

Zoek je professionele fitnessbegeleiding in Limburg en meer bepaald de regio Hasselt-Bilzen-Genk-Diepenbeek-Zonhoven? Twijfel niet langer en neem contact met ons op!

361 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven