Zoeken
  • HIlde

5 weken challenge

Bijgewerkt: 20 mrt 2020

Het zijn voor iedereen onzekere tijden. En iedereen staat voor nieuwe uitdagingen.

Met één uitdaging willen wij jullie verder helpen. En dat is ....

Jullie trainingen thuis verderzetten.


De meesten die hier al een tijdje komen weten wel ongeveer wat (dus welke oefeningen) ze moeten doen en hoe ze het moeten doen (en daarmee bedoel ik waarop je moet letten, wat de juiste houding is en hoe je moet ademen tijdens de oefeningen).


Je kan hier een schema vinden en hier heb je nog 5 workouts met eigen lichaamsgewicht.


De grootste uitdaging gaat echter zijn: het doen!


Daarvoor hebben we al 1 belangrijke tip: motivatie komt pas na de start.

Dus: Als je het niet ziet zitten om te trainen, begin gewoon met de gebruikelijke opwarming zonder verdere verwachtingen of kies je favoriete oefening uit. Eens je begonnen bent is de grootste stap al gezet en komt de motivatie vanzelf.


We gaan terug opstarten met de 5 weken challenge.


Je kiest elke week een gewoonte waarop je je gaat focussen. Kies zorgvuldig iets waarop jij je op dit moment kan en wil focussen. In deze bizarre omstandigheden zal je je focus misschien moeten verleggen van twee tot drie maal komen trainen bij Muscula, naar enkele korte workouts @ home. Zeker als je kinderen thuis rondlopen.

Of misschien heb je nu meer tijd om te wandelen of bezig te zijn met gezonde voeding? Denk hier goed over na en deel het met ons! Als je het verwoordt, opschrijft en deelt is de kans groter dat je het ook werkelijk doet!

Hier vind je een lijst met voorbeelden.


De gewoonte van week 1 neem je mee naar week 2. In de tweede week komt er een gewoonte bij. Enzovoort... (Als het niet lukt kan je opnieuw proberen, de voorwaarden versoepelen of kies je een andere gewoonte. wees niet teleurgesteld, er is zoveel veranderd dat het normaal is dat je wat moet zoeken naar een nieuw evenwicht)


De gewoonten kunnen te maken hebben met voeding, sport, beweging of slaap.


En we doen er nog iets bovenop!


Je kan ook een prestatie kiezen die je binnen de 5 weken wil kunnen neerzetten.


Bijvoorbeeld:


- Een x aantal keer kunnen pompen (of explosief pompen met klappen)


- Pistol squat


- Optrekken (desnoods met rekker)


- Een x aantal km kunnen lopen


- Vertesprong verbeteren


- Mobiliteit verbeteren


Mail ons elke week je challenge, wij verzamelen alles in dit blog-bericht! Mail ons ook je gewenste prestatie en wij geven jullie extra oefeningen om die prestatie te bereiken.


info@muscula.be







Veel succes!


207 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven